czyli,
cyfrowy świat ale nie z pikseli, tylko trójkątów w trójwymiarowym świecie.
PRAWIE WIKI:
Grafika trójwymiarowa to siatka przestrzennie połączonych ze sobą trójkątów (płaszczyzn)
Aby odwzorować proste kształty np. prostopadłościan wystarczy po dwa trójkąty na ścianę (12 trójkątów na bryłę), ale aby odwzorować gęstą siatkę w szczególności powstałą po skanowaniu 3D otrzymujemy bryłę o gęstości w milionach trójkątów.
3D: UPRASZCZANIE POWIERZCHNI
np. Tinkercad ma ograniczenie rozmiaru do 25MB importowanego pliku, potrzebowałem konia na rewers medalu a model miałem 1.25mln trajkotów. Nawet jak się udało "czymś" odtworzyć, to moje C2D kucało podczas próby edycji, a i Slicer też miał problemy z pocięciem takiego pliku.
2017.07.17 UPDATE!!!
odczekało ponad 3 miesiące i znalazłem JEDNĄ SŁUSZNĄ DROGĘ - OpenSCAD
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz