Strony

piątek, 31 marca 2017

3D świat trójkątów

czyli,
cyfrowy świat ale nie z pikseli, tylko trójkątów w trójwymiarowym świecie.

PRAWIE WIKI:
Grafika trójwymiarowa to siatka przestrzennie połączonych ze sobą trójkątów (płaszczyzn)
Aby odwzorować proste kształty np. prostopadłościan wystarczy po dwa trójkąty na ścianę (12 trójkątów na bryłę), ale aby odwzorować gęstą siatkę w szczególności powstałą po skanowaniu 3D otrzymujemy bryłę o gęstości w milionach trójkątów.

 3D: UPRASZCZANIE POWIERZCHNI 
np. Tinkercad ma ograniczenie rozmiaru do 25MB importowanego pliku, potrzebowałem konia na rewers medalu a model miałem 1.25mln trajkotów. Nawet jak się udało "czymś" odtworzyć, to moje C2D kucało podczas próby edycji, a i Slicer też miał problemy z pocięciem takiego pliku.

Mało popularne stwierdzenie,
ale chcę wygłosić laudacje dla Microsoftu
3D Builder to nie tylko przeglądarka plików 3D
UPRASZANIE POWIERZCHNI DZIAŁA REWELACYJNIE
Gęstość ta dla tego modelu 50mm była wystarczająca.
Ale aby nie wpadać w nadmierny zachwyt zmniejszenie gęstości 3D o połowę skanu mojej twarzy:
MeshLab robi to w 30 sekund, a 3D Builder 3 minuty

2017.07.17 UPDATE!!!
odczekało ponad 3 miesiące i znalazłem JEDNĄ SŁUSZNĄ DROGĘ - OpenSCAD  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz